Röntgenissä

09.01.2018

Hepskukkuu!

Tänään minua kuvattiin puolialastomana, paitsi että röntgenissä.

Minua on pitkään vaivannut yskä, joka ei ole lähtenyt yskimällä. Tänään minä ja allekirjoittanut kävimme näyttäytymässä lääkärille, paitsi että jo yhdennentoista kerran. Lääkärini oli vastakkaista sukupuolta oleva naishenkilö. Hän ottikin asiani vakavasti ja määräsi minulle sen seitsemät jatkotutkimukset. Huomenna on vuorossa sydänfilmi ja laboratorio, paitsi että röntgeniin pääsin heti.

Tässä taannoin, tarkemmin sanottuna joitakin aikoja sitten, kävin myös röntgenissä. Silloin jouduin lääkärin pakeille, kun asiat jalkovälissäni riistäytyivät hallitsemattomiksi. Tarkemmin sanottuna polkupyörästäni katkesivat ketjut juuri kun jyrkkä alamäki alkoi. Koska ketjuttomalla pyörälläni ei voinut jarruttaa, kiihtyi vauhti hurjaksi. Tunsin kuinka viileä tuuli hyväili kasvojani kun huristelin kohti jyrkkää mutkaa, paitsi että minä hikosin ja huusin. Mutkassa polkupyöräni vauhti pysähtyi ojaan mutta minä jatkoin matkaani ilmojen halki. Minunkin matkani pysähtyi Kyykän Ilpon talon seinään sillä seurauksella, että vintti pimeni... ja minulta lähti taju.

Ilpo kuuli kovan rysähdyksen ja riensi hätiin. Hän teki nopean tilannearvion ja ryhtyi pelastustoimiin. Ilpo huomasi heti että pöytälamppu oli pudonnut törmäyksen voimasta ja rikkoutunut lamppu oli aiheuttanut oikosulun, jonka vuoksi vintti oli pimentynyt. Ilpo vaihtoi sulakkeen ja ruuvasi uuden lampun paikoilleen. Sitten hän löntysteli katsomaan, miten minun oli käynyt.

Olin taas tajuissani. Ilpo lupasi ystävällisesti kuskata minut lääkäriin, mikäli maksaisin kilometrikorvaukset, päivärahat ja munkkikahvit terveyskeskuksen kanttiinissa. Lisäksi hän vaati minut allekirjoittaisin paperin, jossa sitoudun korvaamaan korjauskulut, joita pääni oli törmäyksessä mahdollisesti aiheuttanut hänen talonsa lautaverhoiluun tahi maalipintaan.

Terveyskeskuksessa minut ohjattiin suoraan röntgeniin. Röntgenhoitaja katsoi minua ja kertoi, että näytän pahalta, paitsi että kehotin hoitajaa katsomaan peiliin. Seuraavaksi pääsin lääkärin vastaanotolle. Lääkäri katsoi naamaani ja kertoi, että näytän pahalta, paitsi että kehotin häntä katsomaan peiliin. Lääkäri tutki päästäni otettua röntgenkuvaa ja kertoi kuvan vahvistavan hänen käsitystä minusta. Päästäni ei kuulemma löytynyt mitään.

Jos laittaa pikakahvia sukkahousujen lahkeisiin ja kietoo sukkahousut kaulaansa, kuin kaulaliinan, voi kätevästi imeskellä sukkahousujen jalkateriä terveyskeskuksen odotushuoneessa, eikä tarvitse kallista kahvia ostaa, paitsi että sukkahousut olisi varmaan kannattanut pestä ensin.

Hellurei

Edellinen   Seuraava

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita